Анонс подій
Подій не заплановано
Пошук
Посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
До уваги платників податків!
До уваги платників податків!

Поділитися новиною:

До уваги платників податків!

Південне управління Головного управління ДФС у Харківській області інформує!

Внесено зміни до декларації з податку на нерухомість

      ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що 18.01.2019 набрав чинності Наказ Міністерства фінансів України від 15.11.2018 № 897, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.12.2018 за № 1473/32925 (далі – Наказ № 897), яким оновлено форму податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408 (далі – Декларація).

         Оновлена форма Декларації містить два окремих додатки для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки щодо об’єктів житлової і нежитлової нерухомості.

         Також уточнено, що Декларація подається до фіскальної служби за місцезнаходженням об’єкта (об’єктів) оподаткування, тобто за основним та/або неосновним місцем обліку.

 

Умови застосування податкової соціальної пільги у 2019 році

           Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата. Однією з умов отримання пільги є те, що розмір заробітної плати не повинен перевищувати суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та заокругленого до найближчих 10 грн.

          Враховуючи новий прожитковий мінімум для працездатних осіб (який складає 1921 грн), з 1 січня 2019 року загальна податкова соціальна пільга (ПСП) становитиме 960,50 грн.  ПСП у 2019 році може застосовуватися до максимального розміру доходу фізичної особи, що дорівнює близько 2690 грн.

Відтак розмір ПСП становить:

 - 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатних  осіб (у розрахунку на місяць), тобто 960,50 грн. для будь-якого працівника;

 - 100% суми пільги для працівника, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, - у розрахунку на кожну таку дитину становить також 960,50 грн;

 - 150% суми пільги для такого працівника податку, який є:

а) є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником, які виховують дитину віком до 18 років;

б) утримує дитину-інваліда;

в)  «чорнобильці»;

г)  учень, студент, аспірант;

ґ) інвалід І чи ІІ групи;

д) учасник бойових дій відповідно дорівнює 1440, 75 грн.

 - 200% суми пільги для працівника податку, який є:

а) Героєм України, Героєм Радянського Союзу, Героєм Соціалістичної Праці або повним кавалеристом ордена Слави чи ордена Трудової Слави, особою, нагородженою чотирма і більше медалями «За відвагу»;

б) учасником бойових дій під час Другої світової війни або особою, яка у той час працювала в тилу, та інвалідом І і ІІ групи, з числа учасників бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та інші пільгові категорії осіб, зазначені в пп.169.1.4 п.169.1 ст.169 ПКУ. ПСП для таких працівників, відповідно, становить 1921грн.

         Для застосування ПСП платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування ПСП та документи, що підтверджують таке право.

        Слід зазначити, що ПСП застосовується до нарахованого місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати). Платник податків, який крім основного місця роботи працює також за сумісництвом, на свій розсуд має обрати для себе найвигідніше місце застосування ПСП до заробітної плати, незважаючи на те, де в нього перебуває трудова книжка.

         ПСП застосовується з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про її застосування та документів, що підтверджують таке право. Перелік зазначених документів та порядок їх подання затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1227. Якщо заяву і підтвердні документи надано не з початку місяця, ПСП застосовується до всієї суми доходу у вигляді заробітної плати, нарахованого у такому місяці.

          ПСП до заробітної плати державних службовців застосовується під час її нарахування до завершення нарахування таких доходів без подання відповідних заяв, але з наданням підтвердних документів для встановлення розміру пільги. До доходів, відмінних від заробітної плати, застосування ПСП Податковим кодексом не передбачено.

 

Затверджено нові форми реєстраційних документів при отриманні послуг електронного цифрового підпису

         У зв’язку з набранням чинності Закону України від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги», затверджено нові форми реєстраційних документів, які необхідно використовувати з 07.11.2018 року, а саме:

- Договір про надання електронних довірчих послуг;

- Реєстраційна картка для фізичної особи;

- Реєстраційна картка для юридичної особи;

- Додаток до Реєстраційної картки;

-Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа;

- Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.

         Нагадуємо, що з 07 листопада 2018 року фізичні особи та суб’єкти господарювання приватного права можуть отримати електронні довірчі послуги від АЦСК ІДД ДФС виключно за їх особистої присутності.

 

Подайте декларацію про доходи при наданні земельної ділянки в оренду

          Головного управління ДФС у Харківській області повідомляє, що у 2019 році фізична особа-орендодавець при отриманні доходу від здавання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка при цьому не є податковим агентом (самозайнятою особою), має сплатити податок на доходи фізичних осіб до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких ділянок.

         Бюджетним кодексом передбачено, що податок на доходи фізичних осіб, нарахований податковим агентом або фізичною особою, яка отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), сплачується таким податковим агентом або такою фізичною особою до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об'єктів оренди (суборенди, емфітевзису).

         При отриманні у 2018 році доходів від здавання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою особою), орендодавець визначає свої податкові зобов’язання за результатами такого року у річній податковій декларації про майновий стан і доходи та сплачує податок з таких доходів за своєю податковою адресою.

 

Автоматичне заповнення декларації про майновий стан та доходи: новий сервіс від ДФС

          ГУ ДФС у Харківській області інформує, що  1 січня розпочалася кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2018 р.

          З метою підвищення якості обслуговування платників податків та спрощення процедури подання податкової декларації ДФС запроваджено новий сервіс в «Електронному кабінеті платника». Він передбачає часткове автоматичне заповнення декларації про майновий стан та доходи на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб, та відомостей про об’єкти нерухомого чи рухомого майна.

          Скористатися зазначеним сервісом можуть фізичні особи, які відповідно до законодавства зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи, особи, які мають право подати декларацію з метою отримання податкової знижки, та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність.

          Щоб подати декларацію в електронному вигляді з використанням сервісу автоматичного часткового заповнення, слід завчасно подбати про отримання особистого електронного цифрового підпису, який можна отримати у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів. З переліком АЦСК можна ознайомитися у відкритійчастині «Електронного кабінету». Більшість АЦСК надає таку послугу безкоштовно.

          Слід зауважити, що інформація з Державного реєстру фізичних осіб, на підставі якої автоматично заповнюється декларація, може бути неповною, оскільки у Державному реєстрі не відображаються дані щодо доходів, отриманих від фізичних осіб, та іноземні доходи.

          Тому при заповненні декларації будь-яке значення можна відкоригувати в ручному режимі. Заповнення декларації в «Електронному кабінеті» дасть з могу: скоротити час і витрати на подання звітності; мінімізувати помилки при заповненні декларації; у разі необхідності надати копії документів у додатку до декларації, що важливо, зокрема, при використанні права на податкову знижку.

 

Стартувала кампанія декларування доходів громадян - 2019!

         З початку 2019 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2018 року.

          За вибором платника податків, декларації подаються за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.

         Звертаємо увагу, що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової декларації в електронній формі - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

        При направленні декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися новим електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

       Подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі - декларація) передбачено Конституцією України та Податковим кодексом України , згідно з положеннями якого платники податку у відповідних випадках зобов’язані подати декларацію та визначити податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору.

        Граничні строки подання декларації:

для громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, – до 01 травня року, що настає за звітним. Останній день подання декларації за 2018 рік – 30.04.2019;

для підприємців (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року). Останній день подання декларації за 2018 рік – 11.02.2019;

        Платники податку на доходи фізичних осіб, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2019 року, можуть подати податкову декларацію упродовж всього 2019 року по 31 грудня включно.

 

З 1 січня 2019 року підвищено відповідальність за нелегальні трудові відносини до 125190 гривень за кожного неоформленого працівника

        За порушення трудового законодавства у 2019 році роботодавцям загрожують чималі штрафи, а саме, за одного неоформленого працівника – штраф у розмірі 30 мінімальних зарплат – 125190 гривень.

        Головне управління ДФС у Харківській області продовжує роботу щодо реалізації розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2018 року № 649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення» (далі – Розпорядження).

         В рамках дії Розпорядження контролюючими органами проводяться перевірки щодо виявлення неоформлених найманих працівників, маскування трудових відносин під виглядом інших форм діяльності та інше.
         Розпорядженням передбачено посилення координації органів державної влади в питаннях проведення роз’яснювальної роботи, здійснення заходів щодо виявлення фактів застосування незадекларованої праці. 
       Відповідно до норм трудового законодавства працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу фіскальної служби.

       Оформлюючи нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання необхідно:

- укласти в письмовій формі трудовий договір (п. 6 ч. 1 ст. 24 Кодексу законів про працю України ‎від 10 грудня 1971 року № 322-VIII 2443-VIII із змінами та доповненнями). Форма трудового договору з фізичною особою затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики від 08 червня 2001 року № 260 «Про затвердження Форми трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, та Порядку реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю» із змінами, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27 червня 2001 року за № 554/5745;

- оформити наказ про прийняття на роботу (заповнюється типова форма № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджена наказом Державного комітету статистики України від 05 грудня 2008 року № 489 із змінами та доповненнями);

- повідомити орган ДФС про прийняття працівника на роботу (постанова КМУ від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу»).

         Після прийняття на роботу найманих працівників, роботодавці зобов'язані щомісяця подавати до фіскальних органів звітність з ЄСВ не пізніше 20-го числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Якщо останній день подання Звіту припадає на вихідний або святковий день, то строк подання переноситься на перший після вихідного робочий день.

 

Web-адреса: novovodolaga-rda.gov.ua/news/id/800 | Переглядів: 28Дата публікації: 09:25 31.01.2019
Версія для слабо- зорих