Анонс подій
Подій не заплановано
Пошук
Посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Південне управління Головного управління ДФС у Харківській області інформує!
Південне управління Головного управління ДФС у Харківській області інформує!

Поділитися новиною:

Південне управління Головного управління ДФС у Харківській області інформує!

Зверніть увагу!

       Контролюючі органи зобов’язані проводити звірення сум нарахування та сплати ЄСВ за вимогою платників

            Головне управління ДФС у Харківській області доводить, що відповідно до частини сьомої ст. 14 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) контролюючі органи зобов’язані проводити звірення сум нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) за вимогою платників, зазначених у пунктах 1, 4 і 5 частини першої ст. 4 Закону № 2464, а саме: роботодавців, фізичних осіб – підприємців та осіб, які забезпечують себе роботою самостійно.

          Водночас, Інструкція про порядок формування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20 квітня 2015 року № 449 із змінами, та Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14 квітння 2015 року № 435 із змінами, не передбачають обов’язкового проведення платниками звірення сум нарахування та сплати ЄСВ.

          Нагадуємо, що частиною 12 ст. 9 Закону № 2464 визначено, що ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

 

Нелегальне працевлаштування має негативні наслідки

для найманих працівників

           Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2018 року № 649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення» передбачено проведення Державною службою України з питань праці, Державною фіскальною службою України, Пенсійним фондом України, Національною поліцією України, іншими центральними органами виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування комплексних заходів, спрямованих на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками.

         Отже, заходам з детінізації ринку праці та боротьбі з виплатою зарплати «в конвертах» сьогодні фіскальною службою приділяється значна увага. Адже нелегальна праця знижує доходи місцевих бюджетів, бюджетів Пенсійного фонду та фондів соцстрахування.

Наслідком «тіньової» зайнятості є також погіршення бізнес-середовища та інвестиційного клімату через формування недобросовісної конкуренції.

        Звертаємо увагу, що нелегальне працевлаштування має негативні наслідки для найманих працівників, а саме:

-  відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника;

-  відсутність права на гарантовану відпустку (у тому числі на час вагітності та пологів);

- відсутність страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;

- відсутність права на оплату листків непрацездатності

- втрата громадянами пенсійного стажу та можливості отримання державної допомоги у разі втрати роботи.

         Неофіційно працевлаштована особа позбавлена законодавчого захисту та повністю залежить від роботодавця та його дій по відношенню до працівників. Офіційно ж оформлені трудові відносини надають можливість громадянам відстоювати свої права у судах у разі конфлікту з роботодавцем.

         З урахуванням вищевикладеного, виявлення порушників податкового законодавства в частині виплати заробітної плати – один з кроків захисту інтересів працівників. Тому ДФС України бере участь у діяльності робочих груп, створених при облдержадміністраціях з метою виявлення найманих працівників, які працюють неофіційно, та залучення їх до оподаткування.

 

Добровільна участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування або одноразова сплата у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування для призначення житлових субсидій

           Головне управління ДФС у Харківській області інформує, що відповідно до абзацу шостого пункту 7 постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року №848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» позитивне рішення комісії про призначення житлової субсидії може бути прийнято лише у разі, коли особи на момент призначення житлової субсидії сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) у розмірі, не меншому ніж мінімальний, протягом двох місяців підряд перед днем звернення за призначенням житлової субсидії або сплачують єдиний соціальний внесок у розмірі, не меншому ніж мінімальний, протягом двох місяців підряд перед місяцем, в якому житлова субсидія призначається без звернення громадянина.

         Водночас відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов’язаної зі збором та веденням обліку єдиного внеску, регулюються виключно Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464).

        Порядок укладення Договору врегульовано статтею 10 Закону №2464 та розділом V Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 (далі - Інструкція).

        Частиною першою статті 10 Закону №2464 визначено категорію платників, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску.

         Особа, яка виявила бажання брати участь у системі добровільного страхування, подає до органів доходів і зборів за місцем проживання заяву за формою згідно з додатком 3 до Інструкції (далі - Заява), копію трудової книжки (за наявності), виписку з системи персоніфікованого обліку (ОК-5) та копію документа, що посвідчує особу, а члени особистого селянського господарства надають також документ, що підтверджує їх членство в такому господарстві (підпункт 1 пункту 2 розділу V Інструкції).

          Відповідно до частини сьомої статті 10 Закону №2464 та підпункту 2 пункту 2 розділу V Інструкції орган доходів і зборів відмовляє в укладенні Договору у разі, якщо особа підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, не відповідає вимогам щодо осіб, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску, надала неповні або недостовірні відомості, раніше уклала Договір, дія якого не припинена або за яким не виконано передбачені Договором умови, бажає укласти Договір на строк менше одного року (крім Договорів одноразової сплати).

           В інших випадках відмова в укладенні Договору не допускається.

           З особою, яка подала Заяву, після перевірки викладених у ній відомостей органами доходів і зборів у строк не пізніше ніж 30 календарних днів з дня отримання Заяви укладається Договір відповідно до типового Договору, наведеного у додатку 4 до Інструкції, а у разі бажання особи сплатити єдиний внесок за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню (у тому числі за період з 01 січня 2004 року по 31 грудня 2010 року), укладається Договір за формою, наведеною в додатку 5 до Інструкції.

       Згідно з нормами частини восьмої статті 10 Закону №2464, Договір може бути достроково розірваний: застрахованою особою:

- за її бажанням, якщо Договір діяв не менше одного року; у разі систематичного порушення умов Договору територіальним органом доходів і зборів;

- органом доходів і зборів у разі:

- за згодою сторін, якщо Договір діяв не менше одного року.

        В інших випадках дострокове розірвання Договору не допускається.

        Сплачені суми єдиного внеску у разі дострокового розірвання Договору поверненню не підлягають, при цьому період, за який сплачено єдиний внесок, враховується до страхового стажу тільки за умови подання Звіту про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, які

підлягають сплаті, та суми доплати до органів доходів і зборів згідно з додатком 6 (далі - Звіт) до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (підпункт 3 пункту 3 розділу V Інструкції).

         Якщо укладений Договір достроково припинено або не виконано умови договору, штрафні санкції за такі порушення не передбачено, а Звіт подається за періоди, за які сплачено страхові кошти.

         При цьому особам, які не виконали умов Договору та виявили бажання знову брати участь у добровільному страхуванні, у подальшому в укладенні Договору буде відмовлено.

 

Працівник не може бути допущений до роботи

без укладення трудового договору

 

          В Головному управління ДФС у Харківській області звертають увагу на те, що все частіше платники податків, які наймають працівників на роботу, задаються питанням правильного оформлення працівників та своєчасності сплати податків за найманих працівників.

        Відповідно до норм постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску, за формою згідно з додатком, до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

- засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

-  на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

-  на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

           Згідно з частиною 3 статті 24 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами та доповненнями працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Web-адреса: novovodolaga-rda.gov.ua/news/id/537 | Переглядів: 35Дата публікації: 16:51 06.11.2018
Версія для слабо- зорих