Анонс подій
Подій не заплановано
Пошук
Посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
До уваги платників податків!
До уваги платників податків!

Поділитися новиною:

До уваги платників податків!

Південне управління Головного управління ДПС у Харківській області інформує!

Увага роботодавцям: нагадування про строки сплати пдфо і військового збору

Головне управління ДПС у Харківській області нагадує роботодавцям як податковим агентам про строки сплати податку на доходи фізичних осіб, який нараховується найманим працівникам, а саме:

- у день виплати. Це стосується доходу, який виплачуєте через банк або перераховуєте на картковий рахунок одержувачу;

- протягом трьох банківських днів після дня нарахування (надання, виплати) доходу, якщо це дохід у негрошовій формі або виплачуєте дохід готівкою;

- протягом 30 календарних днів, що йдуть за місяцем нарахування, якщо дохід нарахований підприємцем, але не виплачений одержувачу.

Військовий збір сплачують у ті самі строки, що й ПДФО.

Які зміни з РРО очікують платників єдиного податку

         Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що починаючи з 1 жовтня 2020 року застосування РРО стане обов’язковим, зокрема, для фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку другої, третьої та четвертої груп. Зазначене нововведення стосуватиметься тих суб’єктів господарювання, які здійснюють:

- реалізацію товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;

- реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;

- роздрібну торгівлю уживаними товарами в магазинах;

- діяльність ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування, якщо така діяльність є іншою, ніж визначена у п.11 ст.9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;

- діяльність туристичних агентств, туристичних операторів;

- діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення;

- реалізацію текстилю (окрім реалізації за готівкові кошти на ринках);

- реалізацію деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується КМУ.

        Окрім того, з 1 січня 2021 року застосування РРО стане обов’язковим для всіх фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку другої, третьої та четвертої груп.

Разом з тим, реєстратори розрахункових операцій не застосовуватимуть платники єдиного податку І групи, а також фізичні особи, які продають на ринку власні вживані речі або продукти власного підсобного господарства.

Додамо, що з актуальною інформацією щодо новацій у сфері застосування РРО, відповідями на питання, які найбільш цікавлять бізнес та громадськість, нормативно-правовими актами, посиланнями на програмний інтерфейс (АРІ), через який здійснюється взаємодія програмного забезпечення новітніх моделей з інформаційною системою ДПС, тощо можна ознайомитись на офіційному вебпорталі ДПС України у банері «Новітні РРО» .

       Довідково: Новації щодо застосування РРО  запроваджені Законами України:

від 20.09.2019 № 128-IX Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг»;

 від 20.09.2019 № 129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг».

Права платників податків закріплені Податковим кодексом України

          Податковим кодексом України (далі – ПКУ) закріплені права платників податків, згідно положень статті 17 платник має право:

- безоплатно отримувати у контролюючих органах, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов'язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю;

- представляти свої інтереси в контролюючих органах самостійно, через податкового агента або уповноваженого представника;

- обирати самостійно, якщо інше не встановлено ПКУ, метод ведення обліку доходів і витрат;

- користуватися податковими пільгами за наявності підстав у порядку, встановленому ПКУ;

- одержувати відстрочення, розстрочення сплати податків або податковий кредит в порядку і на умовах, встановлених ПКУ;

- бути присутнім під час проведення перевірок та надавати пояснення з питань, що виникають під час таких перевірок, ознайомлюватися та отримувати акти (довідки) перевірок, проведених контролюючими органами, перед підписанням актів (довідок) про проведення перевірки, у разі наявності зауважень щодо змісту (тексту) складених актів (довідок) підписувати їх із застереженням та подавати контролюючому органу письмові заперечення в порядку, встановленому ПКУ;

- оскаржувати в порядку, встановленому ПКУ, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб), у тому числі індивідуальну податкову консультацію, яка йому надана, а також узагальнюючу податкову консультацію;

- вимагати від контролюючих органів проведення перевірки відомостей та фактів, що можуть свідчити на користь платника податків;

- на нерозголошення контролюючим органом (посадовими особами) відомостей про такого платника без його письмової згоди та відомостей, що становлять конфіденційну інформацію, державну, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов'язків, крім випадків, коли це прямо передбачено законами;

- на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому ПКУ;

-  на повне відшкодування збитків (шкоди), заподіяних незаконними діями (бездіяльністю) контролюючих органів (їх посадових осіб), у встановленому законом порядку;

- самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі через електронний кабінет, якщо інше не встановлено ПКУ;

- реалізовувати через електронний кабінет права та обов'язки, передбачені ПКУ та які можуть бути реалізовані в електронній формі засобами електронного зв'язку;

- подавати декларацію та інші документи в паперовій формі у разі виникнення технічних проблем у роботі електронного кабінету (наявність помилки має бути підтверджена у порядку, встановленому методологом електронного кабінету або судом) та інше.

Щоб не наражатись на фінансову відповідальність, своєчасно сплатіть ЄСВ

        У Головному управлінні ДПС Харківській області нагадують, що своєчасна сплата єдиного внеску упереджує виникнення заборгованості, нарахування штрафних санкцій та адміністративної відповідальності посадових осіб. Натомість, у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника будуть застосовані фінансові санкції, передбачені законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, нестимуть адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

         Так, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на порушника накладається штраф у розмірі 20 відсотків несплачених або несвоєчасно сплачених сум єдиного внеску. За несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум. На суму недоїмки з єдиного внеску нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення.

        Також за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску, у тому числі авансових платежів, передбачена адміністративна відповідальність. Зокрема, якщо сума не перевищує 300 НМДГ (5100 грн), передбачено накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, незалежно від форми власності, фізичних осіб-підприємців або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від 40 до 80 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (далі НМДГ). За повторне протягом року вчинення таких дій – від 150 до 300 НМДГ. Якщо сума несплати або несвоєчасної сплати перевищить 300 НМДГ застосовується штраф від 80 до 120 НМДГ, за повторне протягом року вчинення таких дій – від 150 до 300 НМДГ.

        Нагадаємо, що страхувальники-роботодавці зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, яким є календарний місяць, гірничі підприємства – не пізніше 28 числа наступного місяця. Фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність та члени фермерського господарства зобов’язані сплачувати за себе суму єдиного внеску не менше мінімального страхового внеску на місяць не пізніше 19 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

З’явився об’єкт оподаткування, повідомлення про нього можна подати через Електронний кабінет

        Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що користувачі Електронного кабінету через приватну частину (особистий кабінет) мають можливість подати Повідомлення про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність в електронному вигляді за формою № 20-ОПП (далі – Повідомлення за ф. № 20-ОПП).

       Реєстраційні дані платника у Повідомленні за ф. № 20-ОПП заповнюються автоматично на основі даних ДПС, дані щодо об’єктів оподаткування заповнюються платником самостійно.

       Повідомлення за ф. № 20-ОПП опрацьовується повністю в автоматичному режимі та результат опрацювання відображається у Квитанції № 2, яку можливо переглянути у режимі «Вхідні/вихідні документи» Електронного кабінету.

Дані про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, відображаються у режимі «Облікові дані платника» Електронного кабінету.

       Нагадуємо, що обов’язок повідомляти контролюючий орган за основним місцем обліку платника податків про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, встановлений п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України. Такі відомості подаються у Повідомленні за ф. № 20-ОПП протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення чи відкриття об’єкту оподаткування або об’єкту, пов’язаного з оподаткуванням.

Право на податкову соціальну пільгу визначено ПКУ

         Будь-який платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) у розмірі, що дорівнює 50 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року.

         Норми визначені п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

         ПСП застосовується до доходу, нарахованого на користь платника ПДФО протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень  (п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ).

        У 2019 році ПСП дорівнює 960,50 грн при граничному доході 2 690,00 гривень.

До уваги суб’єктів господарювання, які застосовують РРО!

           Згідно Закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (далі – Закон № 128) 19.10.2019 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» № 200.

           Законом № 128 внесено зміни до Закону України від 06 липня 1995 року  № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями   (далі – Закон про РРО).

            Зокрема розділ ІІ «Прикінцеві положення» Закону про РРО доповнено  п. 10, відповідно до якого: суб’єкти господарювання, які у зв’язку із застосуванням програмних реєстраторів розрахункових операцій вирішили відмовитися від застосування реєстраторів розрахункових операцій, строк служби яких не закінчився, повинні скасувати реєстрацію таких реєстраторів розрахункових операцій у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, із поданням до контролюючих органів звітних документів, передбачених Законом про РРО.

Поворотна фінансова допомога: особливості оподаткування у фізичної особи

       Згідно з п.п. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) поворотна фінансова допомога – сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення.

Правовою основою для отримання поворотної фінансової допомоги є договір позики. Відносини за договором позики регулюються ст.ст. 1046 - 1053 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ).

     Згідно зі ст. 1049 ЦКУ позичальник зобов’язаний повернути позикодавцеві позику (грошові кошти у такій самій сумі або речі, визначені родовими ознаками, у такій самій кількості, такого самого роду та такої самої якості, що були передані йому позикодавцем) у строк та в порядку, що встановлені договором. Основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується фізичною особою на підставі укладеного договору позики, протягом його строку дії, тобто часу, упродовж якого боржник повинен виконати обов’язок щодо повернення отриманої допомоги, не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

       Разом з цим, позовна давність – це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу. Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки (ст. 257 ЦКУ).

     Якщо боржником не виконується зобов’язання у строк, визначений договором, тобто не повертається поворотна фінансова допомога, то сума заборгованості включається до оподатковуваного доходу платника податку у разі її анулювання (прощення) кредитором до закінчення строку позовної давності на підставі п.п. «д» п.п. 164.2.17 або п.п. 164.2.7 п. 164.2 ст. 164 ПКУ у разі спливу строку позовної давності.

Отримання ФОП «загальником» поворотної фінансової допомоги: які податкові наслідки

       Поворотна фінансова допомога - це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення.

      Норми визначені пп. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Згідно із п. 177.1 ст. 177 ПКУ оподаткуванню підлягають доходи фізичних осіб - підприємців (далі - ФОП), які отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності.

        Враховуючи те, що отримання ФОП поворотної фінансової допомоги (позики) відповідно до умов договору підлягає обов’язковому поверненню у визначений строк, то протягом дії договору сума поротної фінансової допомоги не включається до складу доходу такого суб’єкта господарювання.

        При цьому слід зазначити, якщо сума поворотної фінансової допомоги не повертається у визначений у договорі термін, то вона включається до складу доходів ФОП та оподатковується на загальних підставах.

 

Яка відповідальність передбачена за втрату або зіпсування Книги обліку доходів і витрат

 

       Згідно з Податковим кодексом України, підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, під час впровадження своєї діяльності зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати відповідні підтверджуючі документи.

       Статтею 44.5 Податкового кодексу України встановлено, що у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних документів, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку. Підприємець зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

       Порушення встановлених законодавством строків зберігання документів з питань обчислення і сплати податків та зборів, або їх втрата чи зіпсування, а також не ведення або ведення не належним чином, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

До уваги підприємців минулих років

         На сьогоднішній день є багато нарікань і скарг від платників податків щодо причин виникнення заборгованості з єдиного внеску. Тому, надаємо роз’яснення щодо нарахування та сплати ЄСВ суб’єктами підприємницької діяльності, в тому числі, які не здійснюють підприємницьку діяльність та знаходяться в стадії припинення.

         Звертаємо увагу фізичних осіб, що державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця проводиться державним реєстратором не пізніше наступного робочого дня з дати отримання від фізичної особи-підприємця реєстраційної картки на проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

        Відповідне повідомлення, цього ж дня, передається контролюючим органам. На цій підставі податкові органи здійснюють зняття з обліку фізичних осіб-підприємців.       Важливо знати, що навіть після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує перебувати на обліку у стані припинення.При цьому підприємець має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності та в установлені строки подати відповідному контролюючому органу податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, у якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

        Проте, більшість підприємців минулих років не звернулись до державного реєстратора та не внесли запис про припинення підприємницької діяльності, відповідно залишились на податковому обліку як платники загальної системи оподаткування.

       Тому, з 01 січня 2017 року, після змін до Закону України №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» ФОП, які перебували на загальній системі оподаткування та не отримували дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, зобов’язані були самостійно визначити базу нарахування та нарахувати єдиний внесок.

        Тобто, такі підприємці обов’язково мали сплачувати ЄСВ у розмірі не менше розміру мінімального страхового внеску, незалежно від того чи здійснювали  підприємницьку діяльністю чи ні, отримували дохід чи ні.

        Перевірку можна здійснити за допомогою електронного сервісу ДПС України «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який розміщено на офіційному вебсайті за посиланням https://tax.gov.ua.

 

Web-адреса: novovodolaga-rda.gov.ua/news/id/1709 | Переглядів: 33Дата публікації: 16:30 02.12.2019
Версія для слабо- зорих