Анонс подій
Подій не заплановано
Пошук
Посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
До уваги платників податків!
До уваги платників податків!

Поділитися новиною:

До уваги платників податків!

Південне управління Головного управління ДФС у Харківській області інформує!

Громадяни, які задекларували доходи за 2018 рік,

повинні сплатити податки до 31 липня

           ГУ ДФС у Харківській області нагадує громадянам, які подали  податкову  декларацію про майновий стан і доходи за 2018 рік:  термін сплати зазначених податкових зобов’язань – до  1 серпня п.р.

         Отже,  останній день сплати – 31 липня 2019 року (включно). 

         Громадяни, які задекларували доходи, виконують свої зобов’язання як зі сплати податку на доходи фізичних осіб, так і військового збору.

       Відповідно до Податкового кодексу України за несвоєчасну сплату грошових зобов’язань до платника застосовуються штрафні санкції:

            -у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу при затримці сплати  до 30 календарних днів;

-у розмірі 20 відсотків – при затримці сплати понад 30 календарних днів.

Крім того, після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім  днем граничного  строку сплати податкового зобов’язання, на суми такого зобов’язання нараховується пеня. 

 

Про податкову знижку

        ГУ ДФС у Харківській області інформуює платників податків про те, що метою декларування доходів громадян є не тільки сплата податків до бюджету, а й повернення громадянам сум податку на доходи фізичних осіб, що надмірно сплачені з їх заробітної плати у минулому році – це і є податкова знижка.

Статтею 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями визначені право платника на податкову знижку, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки та обмеження на її нарахування.

До переліку витрат, які надають право скористатися податковою знижкою, відносяться:

- витрати на іпотечний кредит;

-страхові платежі та пенсійні внески;

- переобладнання транспортних засобів;

- витрати за навчання у вітчизняних закладах освіти за себе та/або за члена сім’ї першого ступеня споріднення.

 

Електронний сервіс спрощує та прискорює процедуру

отримання податкової знижки

               З метою реалізації права на отримання податкової знижки створено і успішно функціонує електронний сервіс «Декларування громадян» у Електронному кабінет платника Державної фіскальної служби України.

          Зазначений сервіс дозволяє надіслати до органу ДФС декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді під час кампанії декларування, а до кінця поточного року - для одержання податкової знижки. Слід зазначити, що Електронний кабінет надає можливість громадянам заповнити, зберегти та роздрукувати власну декларацію.

             Детальна інформація щодо порядку отримання податкової знижки, форми і порядку складання та подання декларації розміщена на головній сторінці офіційного веб – порталу ДФС у розділі «Фізичним особам» (http://sfs.gov.ua). Увійти до Електронного кабінету можна за посиланням:http://cabinet.sfs.gov.ua.

               За допомогою сервісу громадянину лише необхідно надіслати до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси (реєстрації) річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, отримані у минулому році. Подати декларацію в електронному вигляді платник може у приватній частині електронного сервісу. Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, отриманого у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

             Нагадуємо, що існують деякі обмеження права платників податку на одержання податкової знижки. Зокрема, якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, то таке право на наступні податкові роки не переноситься.

 

Для отримання електронних довірчих послуг необхідно використовувати нові форми реєстраційних документів

        За повідомленням ДФС України  1 серпня 2019 року набуває чинності Регламент Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, який оприлюднено на офіційному інформаційному ресурсі надавача https://acskidd.gov.ua.

       Також затверджено Договір про надання електронних довірчих послуг та нові форми реєстраційних документів:

-  Реєстраційна картка для фізичної особи;

-  Реєстраційна картка для юридичної особи;

-  Додаток до Реєстраційної картки;

-  Заява про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа;

-  Додаток до заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.

    З 1 серпня 2019 року для отримання електронних довірчих послуг всім клієнтам необхідно застосовувати нові форми реєстраційних документів. Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися відокремленими пунктами реєстрації користувачів Надавача до 31 липня 2019 року включно.

     Звертаємо увагу, що нові форми клієнти можуть застосувати вже зараз, не очікуючи 1 серпня.

    Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можливо у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» на сайті.

     Також повідомляємо, що починаючи з 1 серпня 2019 року клієнти Надавача зможуть отримати електронні довірчі послуги від Надавача виключно на захищені носії ключової інформації.

       Перелік суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібний продаж захищених носіїв ключової інформації розміщено на сайті.

     Ключі згенеровані на незахищені носії ключової інформації діятимуть до закінчення строку дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.

Перейти самостійно з незахищеного носія ключової інформації на захищений носій ключової інформації можливо за допомогоюелектронного сервісу повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом.

 

 

Як отримати розстрочення податкового зобов’язання або боргу?

         Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що Податковим кодексом України передбачена можливість отримання розстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу.

        Розстроченням грошових зобов'язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов'язань або податкового боргу під проценти.

        Підпунктом 17.1.5 пункту 17.1 статті 17 Податкового кодексу України платникам податків надано право на одержання розстрочення (відстрочення) сплати податків у порядку і на умовах, встановлених цим Кодексом, а підпунктом 20.1.29 пункту 20.1 статті 20 Кодексу контролюючому органу надано право на прийняття рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань або податкового боргу в порядку, передбаченому законодавством. Таким чином, потенційно кожний платник може ініціювати надання розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу). Однак слід зазначити, що наявність у платника права на звернення за розстроченням (відстроченням) грошових зобов’язань (податкового боргу) не надає йому автоматичного права таке розстрочення отримати. Рішення про розстрочення (відстрочення) приймається за результатами комплексного аналізу наявності загрози утворення або накопичення податкового боргу, платоспроможності платника та рівня забезпеченості податкового кредиту.

         Платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу.

         До заяви додається економічне обґрунтування, яке складається з:

- переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин;

- аналізу фінансового стану;

- графіка погашення розстрочених (відстрочених) сум;

- розрахунків прогнозних доходів платника, що гарантують виконання графіка погашення.

         За результатами розгляду керівник (заступник керівника або уповноважена особа) контролюючого органу протягом 30 календарних днів з дати подання заяви приймає рішення про розстрочення або відмовляє йому в цьому при відсутності на те підстав чи недотриманні обов'язкових вимог в письмовій формі з викладенням причин відмови.

         Отже, щоб отримати розстрочення (відстрочення), самого тільки бажання платника недостатньо. Він має надати достатні докази існування обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу.

 

 

Настав час сплати податку на нерухоме майно,

 відмінне від земельної ділянки

            Головне управління ДФС  у Харківській області нагадує, що податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та відповідні платіжні реквізити надсилаються  контролюючими органами громадянам - власникам житлової та/або нежитлової нерухомості  за місцем їх податкової адреси до 1 липня року, що настає за базовим звітним роком (п.п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України).

          Отже, у 2019 році фізичні особи  сплачують податок за нерухомість, якою вони володіли в 2018 році.

Упродовж 60 календарних днів, з моменту вручення відповідного повідомлення – рішення, громадяни зобов’язані сплатити суму податку на зазначені  у повідомленні реквізити.

          Платниками податку на нерухоме майно є не всі фізичні особи, а лише ті, хто має у власності квартиру/квартири, житлова площа яких перевищує 60 кв. м і будинок/будинки площею більше 120 кв. м. У випадку наявності об’єктів нерухомого майна різних типів податок сплачується за площу, що перевищує 180 кв. метрів.

           Звертаємо увагу, у випадку прострочення сплати узгодженого податкового зобов’язання, передбачена відповідальність: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, -  у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

 

Від сплати земельного податку звільняються пенсіонери за віком

        ГУ ДФС у Харківській області інформує, що від сплати земельного податку звільняються: інваліди першої і другої групи; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

       Отже, фізичні особи, які вийшли на пенсію не за віком (за вислугу років, по інвалідності, у разі втрати годувальника тощо) не мають право на пільгу щодо сплати земельного податку.

       Після досягнення пенсійного віку фізичні особи мають право на пільгу щодо сплати земельного податку за земельні ділянки, що належать їм на правах приватної власності.

       При цьому фізична особа для отримання пільги щодо сплати земельного податку має подати до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу (пенсійне посвідчення (за віком)).

        Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме:

- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;

- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

- для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

        При цьому, до переліку видів земельних ділянок, щодо яких фізичні особи мають право на            пільги зі сплати земельного податку, не включено земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних часток (паїв).

Зазначена норма передбачена п. 281.1, п. 281.2 ст. 281 Податкового кодексу України.

 

Фізичні особи – підприємці та члени фермерських господарств, які є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю, звільняються від сплати єдиного внеску

          Фізичні особи – підприємці, незалежно від обраної системи оподаткування, та члени фермерських господарств  звільняються від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

         Відповідно до норм Протоколу про обмін інформацією Пенсійний фонд України надає Державній фіскальній службі інформацію щодо фізичних осіб (платників єдиного внеску) про те, що вони є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю, із зазначенням дати встановлення пенсії або інвалідності, тому окремо повідомляти контролюючий орган про статус пенсіонера або особи з інвалідністю не потрібно.

         Якщо фізична особа – підприємець або член фермерського господарства є особою з інвалідністю та отримує соціальну допомогу від Фонду соціального страхування або            Управління праці та соціального захисту населення, то підтвердженням встановлення інвалідності є довідка до акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності, яка надається до контролюючого органу за місцем реєстрації.

        Водночас, звертаємо увагу, не звільняються від сплати єдиного внеску фізичні особи – підприємці, які є пенсіонерами за віком та отримують пенсію згідно законодавства іншої країни, тому нараховують і сплачують єдиний внесок на загальних підставах.

 

Своєчасно сплачуйте майнові податки

          Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що податок на майно складається з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку; плати за землю.

          Територіальні органи ДФС за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власників  нерухомості обчислюють податок з об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб та надсилають/вручають платникам податкові повідомлення – рішення про сплату податку до 01 липня року, що настає за базовим податковим  (звітним) роком.

          Нарахування плати за землю фізичним особам проводиться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки, які надсилають (вручають) платнику за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

          Обчислення суми транспортного податку для  фізичних осіб здійснює контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку, який надсилає (вручає) платнику податку до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року) податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити.

         Фізичні особи - платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації), а щодо плати за землю – за  місцем знаходження земельної ділянки, для проведення звірки даних щодо:

- об'єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;

-розміру площі об'єктів оподаткування (житлової та/або нежитлової нерухомості, або земельної ділянки), що перебувають у власності платника;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

          При виявленні розбіжностей контролюючим органом буде зроблений перерахунок податку на підставі оригіналів відповідних документів,  наданих платником податків: документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування;на  перехід прававласності; на користування  пільгою. Контролюючі органи проводять перерахунок суми податку і надсилають (вручають) нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

           У разі, якщо платником повідомлення - рішення про сплату майнового податку не отримано, але фізична особа має у власності майно, що підлягає оподаткуванню, або отримано повідомлення, яке містить некоректну інформацію щодо об’єкта оподаткування, його площу, права на пільгу, розміру ставки податку або нарахованої суми податку,  їй слід звернутися дофіскального органу для проведення звірки. 

          Майнові податки: податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортний податок; плата за землю сплачуються протягом 60 днів  з дня отримання податкового повідомлення - рішення.

          Нормами ПКУ передбачено застосування фінансових санкцій за порушення термінів сплати податку у вигляді штрафу:

- у сумі 10%  за затримку  до 30 календарних днів наступних за останнім днем строку сплати;

- у сумі  20%  за затримку понад 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати.

 

Фізичні особи транспортний податок сплачують протягом 60 днів з дня отримання податкового повідомлення-рішення

          Головне управління ДФС у Харківській області нагадує платникам податків – фізичним особам про необхідність своєчасної сплати майнових податків, зокрема, транспортного податку.

          Транспортний податок для фізичних осіб обчислюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку, який надсилає (вручає) платнику податку податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

         За об'єктиоподаткування, придбані протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.  Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

         Ставка податку становить 25000,0 грн. за кожен  об’єкт оподаткування (легковий автомобіль, з року випуску якого минуло не більше 5-ти років та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів  мінімальної заробітної плати, встановленої на  01 січня податкового (звітного) року).

        Транспортний податок сплачується фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 

Ведення Книги обліку доходів суб’єктами господарювання

          Відповідно до п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники єдиного податку першої – третьої груп ведуть облік у порядку, визначеному підпунктами 296.1.1 – 296.1.3 п. 296.1 ст. 296 ПКУ.

          Згідно з абзацом першим п. п. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296 ПКУ платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів (далі – Книга обліку) шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

        Форма Книги обліку, порядок її ведення затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.         Для реєстрації Книги обліку такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги обліку, у разі обрання способу ведення Книги обліку у паперовому вигляді.

           Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів та витрат (далі – Книга обліку) такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги обліку (п. п. 296.1.2 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

          Форми Книг обліку та порядки їх ведення затверджені наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №579.

Статтею 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративне правопорушення (далі – КУпАП) встановлено, що, зокрема, не ведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат суб’єктами господарювання, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

           Дії, передбачені частиною першою ст. 164 прим. 1 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

            Таким чином, до фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку, які не ведуть або ведуть з порушенням Книги обліку, застосовується відповідальність у вигляді адміністративного штрафу відповідно до ст. 164 прим. 1 КУпАП.

Web-адреса: novovodolaga-rda.gov.ua/news/id/1330 | Переглядів: 72Дата публікації: 13:47 26.07.2019
Версія для слабо- зорих