Анонс подій
Подій не заплановано
Пошук
Посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
До уваги платників податків!
До уваги платників податків!

Поділитися новиною:

До уваги платників податків!

Південне управління Головного управління ДФС у Харківській області інформує!

Нові розміри прожиткового мінімуму уже з 01.07.2019 року

       З 1 липня 2019 року будуть діяти нові розміри прожиткового мінімуму (Закон України від 23.11.2018 № 2629-VIII «Про державний бюджет України на 2019 рік»).

       Так, з 01.07.2019 прожитковий мінімум на одну особу збільшиться і становитиме 1 936 гривень.

       Для основних соціальних і демографічних груп населення прожитковий мінімум буде таким:

- дітям до 6 років - 1 699 грн;

- дітям віком від 6 до 18 років - 2 118 грн;

- працездатним особам - 2 007 грн;

- особам, які втратили працездатність - 1 564 грн.

       Це вплине, зокрема, на розміри соціальних виплат, мінімальних пенсій, індексації грошових доходів.

       Так, зарплата працівників підлягає індексації в межах прожиткового мінімуму, встановленого для працездатної особи. Тобто з 1 липня 2019 року індексація заробітної плати проводиться в межах доходу 2 007 гривень.

        Наступне підвищення прожиткового мінімуму заплановано з 1 грудня 2019 року.

 

До уваги фізичних осіб які подали декларацію

про майновий стан і доходи

            Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що фізична особа, яка задекларувала доходи, отримані у минулому році, зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій нею податковій декларації про майновий стан і доходи.

           Таким чином, самостійно нараховані фізичною особою у Декларації за 2018 рік зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб  та військового збору необхідно сплатити не пізніше 31 липня поточного року.

            Водночас, сума, що має бути повернена платнику ПДФО, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену у Декларації, протягом 60-ти календарних днів після надходження такої Декларації (п. 179.8 ст. 179 ПКУ).

           З номерами рахунків для сплати ПДФО та військового збору можна ознайомитись на сайті ДФС України в розділі «Бюджетні рахунки»

 

Підстава для прийняття рішення про відмову у реєстрації платником єдиного податку - податковий борг

          ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу, що згідно з пп.291.5.8 п.291.5 ст.291 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили.

         А саме, однією з підстав для контролюючих органів при прийнятті рішення про відмову у реєстрації фізичної особи - підприємця платником єдиного податку є наявність у такого платника податків податкового боргу зі сплати податків та зборів, за якими визначені грошові зобов'язання, в тому числі, які не пов'язані із здійсненням господарської діяльності.

         Контролюючий орган може анулювати реєстрацію платником єдиного податку шляхом виключення з Реєстру платників єдиного податку за своїм рішенням у разі наявності у платника єдиного податку податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів (пп.3 п.299.10 ст.299 Податкового кодексу України).

          Таке виключення з Реєстру платників єдиного податку здійснюється в останній день календарного місяця, в якому закінчився граничний строк погашення податкового боргу.

Інформацію про наявність податкового боргу можна отримати за допомогою електронних сервісів ДФС України, які розташовані на головній сторінці веб-порталу ДФС, або в «Електронному кабінеті», вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua.

Оновлення інформації на веб-порталі ДФС щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (зокрема, про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

 

 

 

Продаєте власно вирощену продукцію – отримайте довідку форми №3

            До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, яка вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом. Кодекс передбачає дотримання певних умов застосування такої пільги, які передбачені у пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу.

            У разі продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подавати податковому агенту копію Довідки за формою № 3 ДФ. Така довідка про наявність у фізичної особи земельних ділянок безоплатно видається сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п’яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви.

            Довідка видається особисто власнику сільськогосподарської продукції, якщо сільськогосподарська продукція вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом для ведення:садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва;особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує два гектари.

            Довідка видається строком на п’ять років. Оригінал довідки повинен зберігатись у власника сільськогосподарської продукції протягом строку позовної давності з дати її закінчення.

            Таким чином, якщо продавець сільгосппродукції надав підприємству чи фізичній особі — підприємцю, які є податковим агентом, копію чинної довідки, і дані цього документа свідчать про наявність у такої фізичної особи права на застосування зазначеної вище пільги, то покупець не утримує податок з доходів, що виплачується за сільськогосподарську продукцію.

           Якщо розміри земельних ділянок перевищують норми, встановлені Земельним кодексом України, то такі доходи включаються платником податку до загального річного оподатковуваного доходу, підлягають відображенню у декларації про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року та оподатковуються за ставкою 18 %.

            Також не оподатковуються доходи, отримані від продажу власної продукції тваринництва груп 1 — 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, якщо їхня сума сукупно за рік не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (208650 грн.). Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельної ділянки. Однак, якщо фізичною особою не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, то доходи від її продажу підлягають оподаткуванню на загальних підставах.

 

Як оподатковується безповоротна фінансова допомога?

           Відповідно до ст.164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо у вигляді суми безповоротної фінансової допомоги.

          При цьому ст.168 ПКУ визначено, що податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок за ставкою, визначеною у ст.167 ПКУ.

          Отже, сума безповоротної фінансової допомоги, отриманої фізичною особою від податкового агента (юридичної особи, фізичної особи - підприємця) включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу такої фізичної особи.              Оподаткування зазначених доходів за ставкою 18 відсотків провадить податковий агент (юридична особа, фізична особа - підприємець).

           Крім того, відповідно до пп. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX ПКУ об’єктом оподаткування військовим збором (1,5 відсотка) є доходи, визначені ст.163 ПКУ.

 

 

Щодо оподаткування путівок на відпочинок

            Нагадуємо громадянам, що відповідно ст. 165 Податкового кодексу України  (далі  ПКУ) визначено доходи, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які надаються його роботодавцем-платником податку на прибуток підприємств безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) один раз на календарний рік, за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує 5 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року, у 2019 році ця сума складає 20865 грн.

           Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені .

           Отже, доходи, отримані платниками податку фізичними особами, у вигляді вартості путівки на відпочинок на території України членів їх сімей першого ступеня споріднення (дітей), наданих їм роботодавцем – платником податку на прибуток підприємств, не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб і військовим збором у разі дотримання вимог  ст. 165  ПКУ.

           Якщо вартість путівки (розмір знижки) перевищує встановлений  граничний розмір доходу, то податковий агент під час нарахування (виплати) такого доходу зобов’язаний, за рахунок платника податку, утримати податок на доходи фізичних осіб із загальної вартості наданої путівки.

          Щодо нарахування єдиного соціального внеску, то відповідно до п.п 2.3.4 розд. 2 Інструкції №5 визначено, що вартість путівок працівникам та членам їхніх сімей на лікування та відпочинок, екскурсії або суми компенсацій, видані замість путівок за рахунок коштів підприємства (крім випадків, указаних у п. 3.2 розд. 3 Інструкції №5), входять до фонду оплати праці у складі інших заохочувальних та компенсаційних виплат. Отже, вартість путівки, яка надається підприємством працівнику, є базою нарахування ЄСВ.

 

Порядок сплати єдиного соціального внеску фізичними особами - підприємцями

            Згідно статті 4 закону України від 08.07.2010 №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" платниками єдиного внеску є: фізичні особи – підприємці (далі - ФОП), зокрема ті які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю чи за цивільно-правовим договором та фізичні особи – підприємці, в тому числі, які обрали спрощену систему оподаткування.

            Сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів.

ФОП зобов’язані сплатити єдиний внесок, нарахований за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок. Суб'єкти господарювання, що використовують найману працю, сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця. За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) накладається штраф у розмірі 20 відсотків від своєчасно несплачених сум.

         Також, нагадуємо, що з 02 травня 2019 року діють нові рахунки для зарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, ознайомитись з ними можливо на суб-сайті територіальних органів ДФС у Харківській області у розділі «Бюджетні рахунки».

 

Форма №20-ОПП, коли подається?

          Відповідно до Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку. Об'єктами оподаткування і об'єктами, пов'язаними з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі - об'єкти оподаткування), є майно та дії, у зв'язку з якими у платника податків виникають обов'язки щодо сплати податків та зборів. Якщо у платника податків відбувається реєстрація, створення чи відкриття об'єкта оподаткування на території адміністративно-територіальної одиниці, де він не перебуває на обліку, то такий платник податків зобов'язаний стати на облік за неосновним місцем обліку у контролюючому органі за місцезнаходженням такого об'єкта.

          Повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, заформою № 20-ОПП подається:

- протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття;

- протягом 10 робочих днів після реєстрації відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України до контролюючого органу за основним місцем обліку юридичної особи у паперовому вигляді;

- протягом 10 робочих днів після зміни відомостей про об'єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об'єкта оподаткування.

           При цьому в разі зміни призначення об'єкта оподаткування або його перепрофілювання інформація щодо такого об'єкта оподаткування надається в повідомленні двома рядками, а саме: в одному рядку зазначається інформація про закриття об'єкта оподаткування, призначення якого змінюється, у другому - оновлена інформація про об'єкт оподаткування, який створено чи відкрито на основі закритого.

         Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати повідомлення за формою № 20-ОПП засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

 

 

 

Надаєте технікою послуги з обробки землі? Як бути з оподаткуванням?

           Головне управління ДФС у Харківській області, у рамках операції «Урожай», звертає увагу громадян, які мають у власному користуванні техніку, та надають послуги іншим особам у вигляді обробки землі за певну плату.

         Якщо громадянин, який надає послуги з обробки землі, не є фізичною особою – підприємцем, він зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та сплатити податок з таких доходів.

          Нагадаємо, доходи від обробки землі оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовим збором – 1,5 відсотка.

           Якщо такі послуги надаються у поточному році, то отриманий дохід підлягає декларуванню у наступному 2020 році.

            Також звертаємо увагу, що в рамках проведення операції «Урожай» органами фіскальної служби проводяться комплексні контрольні заходи з метою перевірки виплати реальної заробітної плати працівникам, зайнятим у сільському господарстві, на всіх етапах виробництва, зокрема на етапі посівної кампанії, обробки та збирання урожаю, реалізації сільськогосподарської продукції тощо.

 

Розширено коло платників, які зобов’язані складати акцизні накладні

          У Головному управління ДФС у Харківській області повідомляють, що з 1 липня 2019 року наберуть чинності зміни до Податкового кодексу України в частині складання акцизних накладних.

         Так, починаючи з цієї дати платники податку будуть зобов'язані складати в електронній формі акцизну накладну:

 - при ввезенні на митну територію України пального або спирту етилового, з якого сплачено акцизний податок;

 - при ввезені пального або спирту етилового на умовах, визначених статтею 229 Податкового кодексу України (ПКУ);

 - при реалізації пального або спирту етилового.

          Акцизні накладні складаються в електронній формі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального або спирту етилового та реєструються в Єдиному реєстрі акцизних накладних (ЄРАН).

         Також статтю 231 ПКУ доповнено правилами, що визначають випадки, коли особи, які реалізують пальне або спирт етиловий зобов’язані складати акцизні накладні в одному примірнику, а коли в двох примірниках.

         Пунктом 231.6 статті 231 ПКУ уточнено строки реєстрації акцизних накладних в ЄРАН.

        Нагадуємо, постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 року № 408 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового» затверджений Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. Відповідно до пункту 5 зазначена постанова набирає чинності з дня опублікування, крім пункту 4 цієї постанови та пунктів 19 - 44 Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженого цією постановою, які набирають чинності з 1 липня 2019 року (опубліковано – Урядовий кур’єр, 25.05.2019 № 97).

 

Чи повинен знятись з обліку платника єдиного внеску член фермерського господарства, якщо укладено трудовий договір з роботодавцем?

           Відповідно до п. 5 прим. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами і доповненнями (далі – Закон №2464) членів фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, визначено платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ).

         Такі платники зобов’язані стати на облік в контролюючих органах як платники ЄВ.

         Після взяття на облік в контролюючих органах платниками ЄВ на членів фермерських господарств, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, поширюються обов’язки, визначені п. 1 частини другої ст. 6 Закону №2464 щодо своєчасного та в повному обсязі нарахування, обчислення і сплати ЄВ.

При цьому не є платниками ЄВ в розумінні п. 5 прим. 1 частини першої ст. 4 Закону №2464 члени фермерського господарства, якщо вони одночасно є застрахованими особами і за них роботодавцями сплачується ЄВ із суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року №108/95-ВР «Про оплату праці» із змінами та доповненнями, та/або суми винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

         Умови зняття з обліку платників ЄВ, на яких не поширюється дія Закону України від 15 травня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями, визначаються розд. V Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № (далі – Порядок №1162), яким, зокрема, передбачено подання до контролюючому органу заяви про зняття з обліку платника ЄВ за формою № 7-ЄСВ, наведеною у додатку 5 до Порядку №1162.

         Враховуючи зазначене, якщо член фермерського господарства, який перебуває на обліку як платник ЄВ, уклав трудовий договір з роботодавцем, то він повинен подати до контролюючого органу заяву про зняття з обліку платника ЄВ за формою №7-ЄСВ та знятись з обліку у порядку, визначеному розд. V Порядку №1162

 

Новації з 1 липня 2019 року: хто має подавати до ДФС інформацію про залишки пального та про обіг пального на акцизних складах

        Відповідно до п. 230.1.3 ПКУ, із змінами, внесеними, зокрема, Законом України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон            №2628), редакція якого набуває чинності з 01.07.2019 р., розпорядники акцизних складів зобов’язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі – обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C.

         Розпорядники акцизних складів, на акцизних складах яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), зобов’язані на кожному акцизному складі щоденно формувати дані лише про добовий фактичний обсяг реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C.

         Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

         Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв’язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

 

Web-адреса: novovodolaga-rda.gov.ua/news/id/1250 | Переглядів: 41Дата публікації: 16:39 02.07.2019
Версія для слабо- зорих